پايگاه جهاني اطلاع رساني تصديق

pravila
سخن سردبير 13
تغذیه و سلامتی 20
مناظرات 3
مقالات 80
پيامهاي كوتاه 14
اخبار
سياسي 511
ديني ، مذهبي 116
انرژي 53
اجتماعي 186
خارجي 142
اقتصادي 226
فرهنگي 431
فناوري اطلاعات 232
اخبار گوشي هاي همراه 11
ورزشي 42
بوكس 15
فوتبال 94
واليبال 5
كشتي 18
ورزش بانوان 3
فوتبال بانوان 4
كاراته بانوان 6
علمي 56
حوادث 22


نظرشما در مورد پايگاه چيست ؟

عالي
خوب
متوسط
بد

» سايت رسمي مقام معظم رهبري
» پايگاه خبري تقرير
» جامع ترين و به روز ترين پايگاه دانلود ايرانيان
» سايت موعود
» سايت زيبا و معنوي ليله القدر
» تبيان
» خبرگزاري دانشجويان ايران - ايسنا
» خبرگزاري فارس
» خبرگزاري ورزش ايران - ايپنا
» خبرگزاري ميراث فرهنگي
» شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي - شانا
» خبرگزاري قرآني ايران - ايکنا
» خبرگزاري شبستان
» باشگاه خبرنگاران جوان
» خبرگزاري زنان ايران - ايونا
» مركز اطلاع‌رساني فلسطين
» خبرگزاري آريا
» شبکه خبر
» واحد مرکزي خبر
» خبرگزاري جمهوري اسلامي - ايرنا
» خبرگزاري کار ايران - ايلنا
» خبرگزاري مهر
» خبرگزاري کانون دانش آموزي - پانا
» شبکه خبر دانشجو
» خبرگزاري موج
» خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي - آنا
» آژانس خبرنگاران تکنولوژي ايران - ايتکا
» خبرگزاري قدس
» باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران - ايسکانيوز
» خبرگزاري رسا
» شبکه خبری برنا
» خبرگزاری کتاب ایران
» وبلاگ زكي
» وبلاگ مهدي موعود (عج)
» مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام
» اولین خبرگزاری صنایع غذایی ایران
» خبرگزاري کشاورزي ايران - ايانا
.:. مادران و نوزادان اغلب کمبود ويتامين دي دارند .:.
به گزارش رويترز هلث، علاوه بر اين طبق اطلاعاتي که در نشست سالانه "انجمن آکادمي طب اطفال" منتشر شد: مصرف مکمل هاي ويتامين دي که مادران در دوران بارداري مصرف مي کنند بطور کامل از بروز اين کمبود پيشگيري نمي کند
"آن مروود" رييس "مرکز تغذيه با شير مادر" در "مرکز پزشکي بوستون" و همکارانش با استفاده از نمونه هاي خون که در 72 ساعت اول تولد از مادر و نوزاد وي گرفته بودند، سطح ويتامين دي را در 433 زن و 376 نوزاد تازه متولد شده اندازه گيري کردند
آنها همچنين از پرسشنامه هايي که توسط اين زنان پر شده بود و سوابق پزشکي آنها، اطلاعاتي جمع آوري کردند
نتايج حاصل از اين مطالعه نشان داد که 36 درصد از مادران و 58 درصد از نوزادان کمبود ويتامين دي داشتند
اين کمبود در دو سوم از موارد در رده شديد قرار گرفت
در ميان زناني که در سه ماهه سوم دوران بارداري خود در هفته 5 بار يا بيشتر ويتامين دي مصرف کرده بودند، 30 درصد آنها در هنگام زايمان کمبود ويتامين دي داشتند
در اين مطالعه ديده شد، زنانيکه در هنگام زايمان کمبود ويتامين دي داشتند احتمال اينکه نوزادشان نيز کمبود ويتامين دي داشته باشد نسبت به زنانيکه کمبود ويتامين دي نداشتند، پنج برابر بيشتر بود
تولد در فصل زمستان نسبت به تولد در فصل تابستان و چاقي شديد مادر از ديگر عوامل خطر سازي هستند که در کمبود ويتامين دي نوزاد در هنگام تولد نقش دارند
وي افزود: ساده ترين راه براي تصحيح کمبود ويتامين دي قرار گرفتن در معرض نور خورشيد است
سپري کردن مدتي کمي در خارج از خانه از بروز کمبود ويتامين دي پيشگيري مي کند
وي گفت: قرص هاي روغن کبد ماهي، شير غني شده با ويتامين دي و ماهي چرب از ديگر منابع ويتامين دي هستند
altمنبع : خبرگزاری صنایع غذایی ایران
 ( امتيازها: 0)
  [not-logged]
[/not-logged]
::. تعداد بازديد: 82 | نويسنده: جواد | نظرات (0) | چاپ مطلب
::. ارسال نظر
نام:
ايميل:

 
نام کاربري:
کلمه عبور:
 


<    «  شهريور 1389  »    >
شيدسچپج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031